חלק מילולי, שמנתח את ההיבטים השיווקיים והמכירתיים של העסק, המוצר, המתחרים ועוד. בחלק זה נתאר את פעילות העסק ואת הסביבה בו הוא יפעל. בחלק זה יופיע גם חקר שוק נרחב ותוגדר האסטרטגיה העסקית וקהל היעד הפוטנציאלי. כאן גם יוצגו היתרון היחסי של העסק, ניתוח ההזדמנויות והאיומים בשוק לצד בחינת חזקות וחולשות החברה (מודל SWAT) וייקבע תמהיל שיווק מדויק ונכון לפי מטרות הפעילות.
חלק מספרי, שמנתח את המשמעויות הכלכליות של הקמת העסק ופעילותו, מרכז את עלויות ומשמעויות ההקמה ומאפשר לבעל העסק תחזית סבירה של ההתנהלות הכלכלית העתידית של העסק במספר מצבי טבע אפשריים. בחלק זה יפורט מידע פיננסי רב וחשוב כגון: סכום ההשקעה שנדרש לצורך הקמת העסק, צפי תקופת החזר על ההשקעה, שיעור התשואה על ההשקעה, תחזית ההכנסות לשנים הקרובות, שולי הרווח הצפויים בכל שנה, שיעור הרווח הנקי מהמחזור בשנים בהם יש רווחיות ועוד.
התחזית הפיננסית שתופיע בתכנית העסקית תהיה מבוססת על הנחות יסוד שמשקפות בקירוב את ביצועי העסק בפועל. בנוסף, התחזית הפיננסית תתפקד גם כתקציב עבודה חודשי המפרט מה צפויות להיות ההכנסות, ההוצאות וההשקעות בכל זמן נתון. ככזאת, התכנית העסקית תאפשר לבעל העסק לאמוד את ביצועי העסק ברמה חודשית, על מנת שיוכל לבצע שינויים או תיקונים נדרשים, תוך כדי תנועה.